Plugga

Vart en ganska bra kväll igår ändå. Trodde att jag skulle få sitta framför tvn och tråka hela kvällen, men sedan kom ju Emma och Sagha och skrämde livet ur mig! Eller ja, lite rädd vart jag väl. Dom sprang runt huset o knacka på fönstren o på dörren. Peppe vart helt galen. Första gången jag sett honom bete sig som en riktig vakthund faktiskt. Sen kom dom in en stund o vi titta klart på filmen, och dom åt upp mitt godis. Vid tio-halv elva åkte dom igen. Då satte jag jag på köplust. En rysare av Stephen King. Den var lite läskig faktiskt. Men alla filmer som gjorts av hans böcker är ju väldigt gamla, så dom är ju inte så bra gjorda. Men dom flesta är bra ändå.
Vid halv ett gick jag och la mig. Det är svårt att sova på kvällarna nu, för jag tänker på Martin hela tiden.

Jag vakna vid elva. Vart lite förvånad att jag sov så länge! Sedan vart det att gå upp och göra sig i ordning och börja städa direkt. Damsög hela nedervåningen, och torka golven. Sen lunch, PYTTIPANNA, och sen plugga kemi. Prov nästa vecka. Förstår nästan ingenting av kemin, så är lite orolig över det betyget. Men får plugga extra hårt! Snart ska jag fortsätta plugga tror jag.

Juste, måste ju skriva en ansökan till dom som har hand om Noras lucia också! Haha, vet inte riktigt vad man ska skriva, men det ska väl inte vara så svårt. Hoppas att luciatåget blir bra i år. Så att det inte är med nån som knappt kan sjunga bara för att dom inte får ihop tillräkligt med folk. Ibland önskar man ju att man själv kunde få välja folk till lucian. Då hade ju allt blivit mycket bättre ^^ Man måste vara 15 år för att vara med. Det är ju både dåligt och bra. Det finns ju många som sjunger bra som är 14 år, men då finns ju också risken att jag inte blir vald att vara med. O det vill jag ju inte! ^^

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0