Våren är helt klart på väg

Hej!
Idag gick jag upp halv sju och gjorde mig i ordning som vanligt. Men, nu har canal digital tagit bort våra kanaler (eftersom vi ska få fiber så sa vi upp oss från det) så nu har vi inte många kanaler. Fick titta på Z-tv imorse. Men det dög.
Vädret var lika fint idag! Var ute på nästan varje rast. Och så var vi på ungdomsmottagningen med klassen. Fick reda på vad man kunde göra där, och så hade vi fått skriva frågor innan som hon som jobbade där fick svara på. Vissa frågor passade kanske inte riktigt in. Typ "Hur många ungdommar från sjuan kommer hit? vad är det som är fel om penisen inte får plats i slidan?". Hmm...Aja. Gratis kondomer fick vi också.
Efter skolan gick vi direkt och köpte glass på Konsum. Men det blev ingen glass för mig. Vart mätt på hemkunskapen. Men Isabel, Emma och Cornelia köpte. Vi gick och satte oss på trappan vid kyrkan och solade lite. vart till och med så varm så jag fick ta av mig jackan. SKÖNT!
På konfirmationen pratade vi mest om resan till Danmark nästa vecka. Vi kommer åka buss till Göteborg klockan 9 på morgonen. Sedan åka färja över till Fredrikshamn. Sedan buss till Skagen 3 timmar. Ska faktiskt bli riktigt kul i alla fall! Vi kommer få göra många upplevelsegrejer GRATIS. Det ända vi behöver ta med är 300 kronor för maten till Göteborg och maten på färjan från Fredrikshamn. Resten betalar Svenska Kyrkan. Resa, mat, upplevelser och boende. Helt otroligt! Men vi kommer ha mycket att göra och många tider att passa så det kommer nog bli riktigt stressigt. och jag är inte heller den bästa på att hålla tider. Men men.

Snart ska jag ut med Peppe, min hund. Och då följer Julia med. Kommer bli riktigt skönt med en promenad i detta väder. Sedan ska jag titta på Dating in the dark. Det är sjukt roligt när dom fammlar runt i mörkret. Skrattar hela tiden! Men jag förstår inte riktigt varför dom klär upp sig inför daterna. Dom ser ju inte varandra. Bara tar på varandra, och då behöver dom ju inte slänga på massa smycken och örhängen. Och att sminka sig och fixa håret är ju helt bortkastat! Fast det är kul ändå.

Några foton jag tog idag. Om du också är fotointresserad, ta gärna kontakt med mig. Har du tips om hur man kan foto bättre eller behöver tips själv.

Ha det bra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0