"Det kunde varit du"

Idag var jag i skolan. Vi var på en jätte läskig teater som hette "det kunde varit du". Det var liksom vi som var skådespelarna. Och andra personer förstås. Det började med att vi delades in i olika familjer. Det var jag, Isabel, Marcus, Filip och Felix. Och så skulle man ha en mamma och en pappa, och såkalrt var jag mamma och Marcus pappa. Man skulle också ha ett namn på familjen, vi hette Wagner för Isabel heter ju det i efternamn.
Efter det fick vi gå in i ett rum. Där låg det en kille och en tjej som sa massa om att dom  hade ont i benet och att vi skulle hjälpa dom. Sedan hörde man syrener och att det typ börja "bomba", och då skulle man sätta sig ner på marken snabbt och skydda huvudet. Jag vart typ livrädd! Sen kom det in en militär i rummet som skrek åt oss och lös med nån ficklampa (det var jätte mörkt i rummet). Han drog i massa, och så tog han med mig, Sandra och Felix till ett annat rum där det fanns ett skrivbord och en bur. Och vi skulle säga vad vi hette och han skrek hela tiden. Fattade ingenting. Han var jätte läskig! Vi fick stå mot väggen och stäcka upp händerna hela tiden och om vi inte gjorde det så började han skrika igen typ "UPP MED HÄNDER! HÖGRE! HÖGRE!". Och så sa han att om någon frågade vad vi hette så skulle vi säga att vi hette typ Mohammed, Karima och Amira. Och när han frågade vad vi hette och vi sa våra riktiga namn så började han skrika "DU LJUGA! DU LJUGA!". Han frågade också vilket parti vi höll på, och jag fattade ingenting. Men sen kom det en tjej från FN och frågade efter Lisa, Sandra och Felix och då sa vi att vi hette det så då fick vi gå. 
Då kom vi till ett rum där alla andra var. Och Emma hade tydligen fött barn mitt i allt också. Fast det var ju bara i teatern så hon fick gå runt och släpa på en docka hela tiden.
Sen fick vi krypa igenom en jätte smal tunnel, och alla i min "familj" har typ cellskräck så ingen vågade gå först. Men sen gjorde Marcus det i alla fall. Då kom vi till ett rum som vi skulle visa pass, och killen snacka ju arabiska så vi fattade inget. Men vi fick göra fingeravtryck och så tog dom kort på oss. Och sen kom vi till två killar som pratade om att vi skulle bo någonstans ett tag. Och då kom vi till ett rum där några andra från vår klass var. Och sen fick vi gå till en skola där vi skulle lära oss arabiska. Fattade inget, som vanligt. Sen var det slut.
Det var så sjukt läskigt! Vi hade alltså fått upplevt hur flyktingar har det. Tänk att det är jätte många som upplever det här varje dag, fast på riktigt. Jag började ju nästan gråta i teatern. Hur ska då dom känna. FYFAN!
Sagha vart så rädd så hon var ledsen hela dagen sen. Hon gick runt och kramade alla hela tiden. Stackars Sagha!

Efter skolan gick vi till konfirmationen. Vi pratade om dop och sånt, och fick skriva i något papper om sådant. Lika roligt som vanligt...
Och i maj ska vi börja ha konfirmation 2 gånger i veckan. Både på tisdagen och onsdagen. Jobbigt ju..Aja.

Ikväll åt jag wokade grönsaker och lyckling i någon currysås. Till det åt jag nudlar.
Tittade på Dating in the dark också. Tyckte att Richard valde helt fel. Men läste på eftersnacket att Charlotta fick tag i hans nummer och att dom träffas! Bra gjort.

Snart ska jag dra mig tillbaka och titta på Cougar Town. Älskar't.
Men först får ni en bild på mig, och min fina tunika. Den är sååå söt!






Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: julia fälling

Sv; Haha ah, det får du göra. ;) <3

2010-04-21 @ 08:58:41
URL: http://jagheterjjulia.blogg.se/
Postat av: Sagha

haha:(

2010-04-26 @ 18:35:58
URL: http://ibeliveinyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0