Biologi..

Hej!
Skola idag. Och idag fick jag ta sällskap med julia också! Saknat!
Jag tycket att lärarna borde planera shemat lite bättre. Vem vill ha tyska direkt på morgonen liksom? Hmm..
Gympan var riktigt roligt idag. Först pratade vi om hur man ska sitta för att inte få ont i ryggen och så. Lite meningslöst att prata med åttor om sånt, tror inte att det är någon i min klass som kommer ihåg något om det. Efter det fick vi välja mellan att spela fotboll eller basket. Jag valde såklart basket. Min lärare var så ond så han delade in 4 korta i ett lag och 4 långag i ett lag. Fuskigt.. Och jag var en av dom korta då då.
Jag hade min sista kemilektion i åttan idag också. Vi gjorde tvål. Men jag gör inte så mycket på kemin. Sitter mest bara och pratar och tittar på. Jag fårstår ju ingenting..inte så lätt då. Om man inte vet hur man ska göra är det ju ingen ideé att man gör något. Då klagar ju bara dom som kan!

Slutade vid två. Cyklade hem direkt. Det var ju molnfritt imorse, men inte längre. Nu blev det helt plötsligt kallt, blåsigt och molnigt. Det ska ju bli kallt hela veckan. Men solen kan väl ändå få skina lite.
När jag kom hem gjorde jag smoothie! SÅ GOTT! Mamma har köpt några smart påsar på typ Coop. Det är en påse med fyra småpåsar med olika frukter till smoothies. Så man behöver alltså bara ha lite vaniljyoghurt, en halv påse med såna där frukter och en banan! mycket smart och effektivt.




Idag ska jag plugga HELA DAGEN! Eller åtminnstone försöka. Har ju biologiprov på onsdag. Men jag kommer nog ändå bara på G i biologi så måste inte plugga rumpan av mig.
Önskar mig lycka till! Tihi.



SOMMRIGA OCH GULLIGA FRÄKNAR!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0